Tietosuojakäytäntö, Kargo Station

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016) mukainen versio.

Rekisterinpitäjä

Kargo Oy
Y-tunnus: 3206762-1
Osoite: Sähkömestarintie 2, 13130 Hämeenlinna

Tietosuoja-asioista vastaava yhteyshenkilö

Sakari Vyyryläinen
Sähköposti: sakari@kargo.fi

Henkilörekisterin nimi

Kargo Station -asiakasrekisteri

Asiakkailta kerätty tieto

Keräämme asiakkailtamme tietoja verkko-ostosten toimituksia sekä asiakkuuksien hallintaa varten. Kargo Station alustaa käytettäessä tietoja antava ja pääasiallinen tietolähde on Kargo Stationin käyttäjä eli asiakas itse, joka antaa tiedot asiakkuuden avauksen yhteydessä. Asiakas voi antaa tietojaan Station -rekisteröitymissivulla, Kargo Station-rekisteriin liittymistä koskevilla kampanjasivulla, täytetyn hakemuksen kautta, sähköpostilla tai suullisesti Kargon myynnin kanssa käytävän keskustelun kautta.

Fyysisien tapaamisten yhteydessä tietoja antava ja pääasiallinen tietolähde on tavattu asiakas itse.

Station - PayVisor

Station PayVisor moduulissa asiakkaalta kerätään seuraavat tiedot:

  • Tunnistamistiedot etu- ja sukunimi.
  • Yhteystiedot osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
  • Asiakkaan käyttämän tilitoimiston tai kirjanpitäjän yhteystiedot.
  • Maksutiedot liittyen maksutapahtumien selvittämiseen, palautuksiin ja mahdollisiin luottotietojen tarkastuksiin.
  • Ostoshistoria, johon kuuluu tilatut palvelut
  • Annettu palaute ja lähetetyt viestit.
  • Osallistumiset mahdollisiin kilpailuihin tai asiakastyytyväisyyskyselyihin, joissa kysytään yhteystietoja.
  • Maksujen käsittelyssä käytämme Netvisor-laskutuspalvelua. Tällöin sivustoon sovelletaan kyseisen palveluntarjoajan ehtoja ja tietosuojaselostetta. Kargo Oy ei tallenna pankki- tai luottokorttien tietoja järjestelmiinsä.

Kargo Oy käyttää tietoja asiakkuuksien hallintaan ja käyttäjien tunnistamiseen. Tietoja käytetään asiakkaan ostaman palvelun ylläpitämiseen, toimittamiseen, vaihtamiseen ja arkistointiin. Asiakkaan ostamaa palvelua voidaan ongelmatilanteissa seurata ja olla asiakkaaseen yhteyksissä palveluun liittyen. Käytämme tietoja asiakaspalvelussa, jotta voimme tarjota mahdollisimman hyvää palvelua liittyen tuotteisiimme ja palvelun toteuttamiseen. Henkilötietoja voidaan käsitellä myös palvelun tai toiminnan virheisiin liittyvissä asioissa. Tietoja voidaan käyttää kohdennettuun mainontaan niille, jotka ovat antaneet markkinointiluvan. Markkinointitoimenpiteitä voi olla sähköpostimarkkinointi, tekstiviestimarkkinointi, suoramarkkinointi sekä digitaalinen markkinointi (sosiaalinen media, display-mainonta, hakukonemainonta). Käsittelyperuste on sopimuksen eli verkko-ostossopimuksen täytäntöönpano tai henkilön suostumus.

Verkkosivuilta analytiikan avulla kerätty tieto

Verkkosivujen kävijöiltä kerätään seuraavia tietoja analytiikan avulla

  • Käyttäjätilin tunnistetiedot, käytettävä selain, käyttöjärjestelmä, laitemalli, IP-osoite, yhteyden muodostamisaika ja yhteyden kesto.
  • Jos kävijällä on sijaintitiedot päällä, tallentuu GPS-koordinaatit ja vastaavat paikannustiedot. Evästeet ja muut tunnistetiedot.
  • Tiedot markkinointikampanjoista ja muut mahdolliset suostumuksella kerättävät tiedot.

Evästeiden, sosiaalisen median ja analytiikan kautta kerätyt tiedot ovat anonyymeja eikä niitä voida käyttää henkilöiden tunnustamiseen. Näitä tietoja käytämme verkkosivustoilla kävijöiden analysointiin, jotta voimme palvella paremmin ja kohdentaa markkinointia. Tietoja kerätään sivustojen kävijämääristä, kestosta ja kävijäpolusta sivustolla sekä palveluiden tai tuotteiden tilauksista.

Työnhakijoilta kerätty tieto

Rekrytointiprosessien suorittamista varten keräämme työnhakijoiden meille toimittamia henkilötietoja. Käsittelemme meille toimitettuja henkilötietoja kyseisen työtehtävän täyttämiseen ja avoimien hakemusten kohdalla avautuvien tehtävien täyttämiseen sekä työsuhteen edellytysten arviointiin. Käsittely perustuu oikeutettuun etuumme käsitellä henkilön itse toimittamia henkilötietoja rekrytointiprosesseissa.

Yhteistyökumppaneilta kerätty tieto

Keräämme toimittajiltamme ja muilta yhteistyökumppaneiltamme heidän yhteyshenkilöiden ja muiden edustajien henkilötietoja ylläpitääksemme yhteistyökumppanuutta ja suorittaaksemme sopimuksiin perustuvat velvollisuutemme. Oikeus käsitellä toimittajien ja muiden yhteistyökumppaneiden henkilötietoja perustuu joko sopimukseen kyseisen tahon kanssa tai oikeutettuun etuun käsitellä tahon työntekijöiden tai muiden edustajien henkilötietoja.

Kenellä on pääsy henkilötietoihini?

Tietosi näkee vain ne henkilöt, joiden työtehtäviin käsittelyn tarkoituksen toteuttaminen kuuluu. Henkilötietoja käsittelevät toimittajamme, jotka suorittavat sopimuksen perusteella tehtäviä Kargo Oy:n lukuun. Toimittajilla on oikeus käsitellä henkilötietoja vain tämän tietosuojaselosteen mukaisiin tarkoituksiin ja heidän tulee toteuttaa asianmukaiset tekniset ja organisatoriset tietoturvatoimenpiteet. Kargo Oy ei luovuta tai myy tietoja kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin. Henkilötietoja voidaan siirtää EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen (2016/679) mukaisia asianmukaisia suojakeinoja käyttäen. Suojakeinoina käytetään muun muassa sopimuksia, jotka perustuvat EU:n komission vakiosopimuslausekkeisiin, jotka löytyvät  täältä. Kargo Oy ei ole vastuussa käyttäjän tai asiakkaan eteenpäin jakamasta tiedosta, esimerkiksi tapauksessa, jossa kuluttaja välittää eteenpäin henkilötietoja sisältävän transaktioon perustuvan sähköpostin tai tekstiviestin (esim. tarjous).

Mitä oikeuksia minulla on henkilötietoihini liittyen?

Henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

  • Voit olla antamatta henkilötietoja niissä tilanteissa, joissa keräämme henkilötiedot suoraan sinulta. Huomaathan, että palvelun tilaaminen tai osto ei tällöin ole mahdollista. Myöskään rekrytointiprosessiin osallistuminen ei ole mahdollista ilman henkilötietojen käsittelyä.
  • Voit pyytää selvityksen, mitä henkilötietoja sinusta löytyy ja tutustua niihin.
  • Voit pyytää kopion tiedoistasi sekä pyytää selvityksen, miten tietojasi käsitellään.
  • Voit kieltää suoramarkkinoinnin. Lisäämme peruutuslinkin kaikkiin lähettämiimme sähköisiin markkinointiviesteihin. Suostumuksen suoramarkkinointiin voi peruuttaa milloin tahansa. Jos peruutat suostumuksesi, päivitämme viipymättä tietokantamme emmekä enää lähetä suoramarkkinointiviestejä. Voimme kuitenkin edelleen ottaa yhteyttä, jos se on tarpeen tilaamiesi tuotteiden tai palvelujen vuoksi. Mikäli olet antanut markkinointiluvan fyysisessä tapaamisessa tai videopuhelussa, voit perua suoramarkkinoinnin sähköisen markkinointiviestin peruutuslinkistä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, lupa sähköpostimarkkinointiin / tekstiviestimarkkinointiin poistetaan järjestelmästä.
  • Mikäli tietojen käsittely perustuu suostumukseen, voit peruuttaa henkilötietojen antamasi suostumuksen milloin tahansa.
  • Voit tietyissä tilanteissa pyytää, että tietosi poistetaan kokonaan tai niiden käyttöä rajoitetaan vain osaan palveluistamme. Sinulla voi olla oikeus perustellusta syystä vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Poistamme tiedot kohtuullisessa ajassa ja edellyttäen että ei ole mitään laillista perustetta säilyttää tietojasi. Huomioithan, että asiakastilin poistamisen on lopullinen, eikä tietoja voi jälkikäteen palauttaa.
  • Voit pyytää, että virheelliset tai puutteelliset henkilötietosi korjataan. Pyrimme aina varmistamaan, että hallussamme olevat henkilötiedot pitävät paikkansa.
  • Mikäli toimittamiasi tietoja käsitellään automaattisesti sopimuksemme tai suostumuksesi perusteella, sinulla on oikeus saada tiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa sekä oikeus vaatia tietojen siirtämistä toiselle rekisterinpitäjälle, mikäli se on teknisesti madollista.

Olethan sähköpostilla yhteydessä osoitteeseen info@kargo.fi, mikäli haluat käyttää edellä kuvattuja oikeuksiasi. Mikäli katsot, että henkilötietojasi on käsitelty lainvastaisesti, sinulla on mahdollisuus tehdä valitus asiasta valvontaviranomaiselle.

Kuinka pitkään henkilötietoja säilytetään?

Säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin on tarpeellista tässä selosteessa kerrottujen käyttötarkoituksen täyttymiseen. Mikäli laissa asetettujen velvoitteiden osalta on tarpeellista, voimme säilyttää tietoja kauemmin. Kirjapito ja kauppaa koskevien vasteiden hoitaminen voi edellyttää, että tietoja säilytetään kauemmin.

Kargo Station-verkkopalvelun käyttäjäsopimus

  1. Sopimuksen osapuolet

    Tämä sopimus sisältää Kargo Oy;n (Palvelun tarjoaja) ylläpitämän Kargo Station -verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun Käyttäjä hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

    Palvelun tarjoajan yhteystiedot:
    Y-tunnus: 3206762-1
    Postiosoite: Sähkömestarintie 2, 13130 Hämeenlinna
    anttoni@kargo.fi
    Puh. 0407244771

  2. Käyttöoikeus

    1. Yksityiset kuluttajat

      Palvelu on tarkoitettu lähtökohtaisesti yrityksille, mutta sopimus käyttöoikeudesta on mahdollista tehdä myös yksityisen täysi-ikäisen kuluttajan kanssa.

    2. Yritykset

      Palvelu on tarkoitettu yrityksien käyttöön. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

    Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.

  3. Rekisteröityminen

    1. Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Palvelua ei voi käyttää ilman palveluun rekisteröitymistä
    2. Tilaamalla palvelun ja rekisteröitymällä palveluun, Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.
    3. Rekisteröityminen Palveluun on maksutonta. Palvelun eri moduulien käyttö voi olla maksullista tai maksutonta.
  4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

    Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista tai muutoksista Palveluun. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

  5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

    1. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Palvelun käyttämiseksi pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
    2. Palvelun tarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.
    3. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.
    4. Palvelun tarjoaja pidättää itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.
    5. Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.
    6. Käyttäjän antamia tietoja Kargo Station -asiakasrekisteriä varten säädellään rekisteriselosteemme perusteella. Käyttäjä vastaa siitä, että annetut tiedot ovat totta ja täydellisiä ja tietoja päivitetään tarvittaessa. Emme koskaan luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle. Liittymällä Kargo Station -asiakasrekisteriin suostut säännöllisesti vastaanottamaan viestejä Kargo Station-asiakasrekisteristä.

    Voit milloin tahansa peruuttaa jäsenyytesi asiakasrekisteristä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen anttoni@kargo.fi ja pyytämällä, että sinut poistetaan rekisteristä. Jos peruutat jäsenyytesi Kargo Station- palvelun asiakasrekisteristä, et voi enää kirjautua palveluun etkä vastaanota viestejä Palvelusta. Joudut rekisteröitymään Palveluun uudelleen, mikäli haluat liittyä uudelleen Kargo Station Palvelun -asiakasrekisteriin.

  6. Palvelusta ostettavien tuotteiden tilaaminen

    1. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen tai palvelun saatavuus ja toimitus vahvistetaan.
    2. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
  7. Tuotteiden hinnat

    1. Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta.
    2. Hintaan voidaan lisätä käyttöönottomaksu. Maksu on tuotekohtainen, ellei toisin mainita. Kulloinenkin käyttöönottomaksu on ilmoitettu Palvelussa.
    3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä Suomen lainsäädännön mukaista arvonlisäveroa. Arvolisävero lasketaan tuotteiden hintojen päälle.
  8. Toimitus

    1. Palvelun tarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle tuotteen tiedoissa ilmoitetun prosessin mukaisesti
    2. Palveluiden tai tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Toimitusaika riippuu tuotteen käyttöönottoprosessin vaativuudesta ja tilauspäivämäärästä.
    3. Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista toimituksen viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
  9. Tilauksen peruuttaminen

    1. Palvelun käyttäjällä on oikeus irtisanoa Kargo Station palvelut 30 päivän irtisanomisajalla. Voit lopettaa tilauksen lähettämällä sähköpostia anttoni@kargo.fi. Irtisanomisen jälkeen voit käyttää Palvelua sopimuskauden loppuun. Lähetäthän sähköpostin tilaukseen liitetystä sähköpostiosoitteesta.
    2. Palvelu ei palauta Palvelun käyttäjän maksamia käyttöönottomaksuja
  10. Muutokset palveluun ja tähän sopimukseen

    Palvelun tarjoaja pidättää itselleen oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia Palveluun, ehtoihin ja tähän käyttäjäsopimukseen.

  11. Riitojen ratkaisu

    Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia palvelun tarjoajan kanssa, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi) on puolueeton ja riippumaton riitojen ratkaisija, jonne voi olla yhteydessä riitatilanteessa. Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne palveluntarjoajan kanssa kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi. Kuluttaja voi myös käyttää verkkovälitteistä vaihtoehtoista riidanratkaisufoorumia (ODR) erimielisyyden ratkaisemiseen. Lisätietoja on Sinun Eurooppasi -verkkoportaalissa:  https://webgate.ec.europa.eu/odr.

  12. Force Majeure

    Jos Palvelun käyttöehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei ole mahdollista ylivoimaisen esteen sattuessa (sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin asiakkaalla ei ole oikeutta saada korvausta Kargo Oy:ltä.